Visitation og kørsel

Visitation til Tårnbygårdsskolen foregår løbende.

Forældre, der ønsker deres barn indskrevet på Tårnbygårdsskolen, skal kontakte PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) på Tårnby Rådhus se link på denne side.

Det er PPR, der foretager en vurdering af, om dit barn vil være velplaceret på Tårnbygårdsskolen.

Vurderer PPR, at dit barn vil profitere af et specialpædagogisk tilbud på Tårnbygårdsskolen, vil ledelsen på skolen modtage henvendelse fra PPR herom, og der indledes herfra et samarbejde mellem skole, forældre og PPR om, hvordan en opstart her på skolen skal gribes an.

Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR)

Kørsel af elever fra Tårnby

Hvis dit barn er visiteret til specialundervisning på Tårnbygårdsskolen, og der er behov for at søge transport (buskort eller taxa) til/fra skole, bedes ansøgningsskemaet længere nede på siden udfyldt og sendt via skolen til PPR.

Såfremt PPR bevilger taxakørsel, vil dette ske som fælleskørsel. Se retningslinjer herfor længere nede på siden.

Kørsel af elever fra Dragør

Visitation og kørsel af elever fra Dragør Kommune foregår i samme moment. Det vil fremgå at visitationsbrevet fra Dragør Kommune, hvilken form for kørsel dit barn er bevilget. Tårnbygårdsskolen får besked fra Dragør Kommune herom.